Landing Page Optimizasyonu için 3 Tavsiye

Landing Page Optimizasyonu için 3 Tavsiye

Landing Page Optimizasyonu için 3 Tavsiye

Açılış sayfaları (Landing Page) dijital pazarlamanın en önemli detayları arasında yer almaktadır. Açılış sayfaları sayesinde müşterileriniz ile ilgili teklifler oluşturabilir ve iletişim sayfalarınızı bu sayfalar üzerinden yönlendirebilirsiniz. Açılış sayfalarını oluştururken başlıklarınızı ne şekilde kullandığınız, müşterilerinize nasıl bir tasarım sunduğunuz ve sayfanızdaki deneyim de son derece önemlidir. Başarılı bir açılış sayfası oluşturabilmek için sizlere özel hazırladığımız 3 tavsiyeye göz atarak sizler de daha verimli ve işlevsel açılış sayfaları oluşturabilirsiniz.

  1. Açılış Sayfalarınızı Hedeflerinize Göre Düzenleyin

İki ayrı tür açılış sayfası bulunmaktadır. Bunlardan ilki Hub tarzı olan sayfalardır. Diğeri ise kampanyalara yönelik açılış sayfasıdır.

Hub türü açılış sayfaları: Bu sayfalarda pek çok teklif bir arada yer almaktadır. Infografikler, videolar, dokümanlar, e-kitaplar ve daha fazlası bu sayfalarda yer almaktadır. Ziyaretçilere sunulan alternatifler sayesinde hedef kitlenin genişletilmesi planlanmaktadır. Üst düzey potansiyel müşterilerinize açılı sayfası sunmak yerine Hub tarzı açılış sayfalarını tercih edebilirsiniz.

Tek teklifli açılış sayfaları: Bu tür sayfalar sadece tek bir teklife izin verir. Müşterileriniz bu sayfaları çözmek istedikleri herhangi bir problemde ya da yararlanmak istedikleri bir ürün veya hizmet ile ilgili olarak kullanabilirler. Tek teklifli olarak tasarlanan açılış sayfaları size çok fazla trafik getirmeyebilir. Fakat ziyaretçilerinizin geri dönüşüm oranlarını doğrudan olumlu yönde etkiler.

  1. Kampanya Materyallerinize Tutarlı Bir Hikaye Entegre Edin

Müşteri adaylarınıza ürün ve hizmetlerinizi pazarlayabilmek için yarattığınız açılış sayfaları, pazarlama çalışmanızın merkezinde bulunsa bile aslında kampanyanızın ufak bir bileşenidir. Bileşeni daha etkili hale getirebilmek için ise diğer kanalların desteği ile kurgulama yapmanız gerekir.

Kampanyalarınızı bu noktada bir kitap gibi düşünebilirsiniz. Dijital reklamlarınız ve e-posta stratejileriniz ise kitabın giriş sayfasıdır. Burada müşterilerinize iyi kurgulanmış bir hikaye özeti sunmalısınız. Ancak bunu yaparken büyük resmin ne olduğunu da asla unutmamalısınız. Hazırlık aşamasında müşterilerinize doğru içerik ve doğru dil ile yaklaşırsanız, müşterileriniz sitenizi ziyaret edecek ve satın alım işlemini de gerçekleştirebilecek demektir.

  1. Verileri Kullanın ve Gücünden Yararlanın

Açılış sayfasındaki amaç kullanıcıların satın alma kararlarına yardımcı olmak olsa bile sayfaları ziyaret eden müşterilerinizin davranışlarını takip ederek hangi ürünlere ilgi duyduklarını ve duymadıklarını tespit edebilirsiniz. Müşterilerinizi iyi tanıdığınız zaman müşterilerinize özel açılış sayfaları oluşturabilir ve müşterilerinizin ilgisini çekebilecek içerikler yaratarak satış oranlarınızı artırmaya başlayabilirsiniz.

Bugüne kadar yapılan çalışmalar, açılış sayfalarının bazı alanları yüksek dönüşüm oranlarını getirdiğini gösteriyor. Ancak bazı alanlarda ise açılış sayfaları neredeyse hiç tercih edilmiyor. Pazarlamacılar bu durumda aşamalı profilleme çalışması ile tasarım yapmaya odaklanıyorlar. İlk tanışma adımı müşterilerin adının ve e-posta adresinin öğrenilebileceği kurgular ile tasarlanıyor. Daha sonra teşekkür e-postası aracılığı ile müşterilere yeni teklifler sunulabiliyor. Müşterilerin bu tekliften yararlanabilmesi için ise adres, yaş bilgisi ve konum gibi bilgileri de isteniyor. Böylelikle daha başarılı açılış sayfaları tasarlanabiliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.