Google Reklam Modelleri ve Boyutları Nasıldır

Google Reklam Modelleri ve Boyutları Nasıldır

Google Reklam Modelleri ve Boyutları Nasıldır

Google’ın birbirinden farklı özellikler içeren reklam modelleri mevcuttur. Google reklam modelleri ile ilgili bilgi sahibi olduğunuz zaman size daha uygun olan reklamları seçmeye başlayabilirsiniz. Arama ağı reklamları, görüntülü reklamlar, YouTube reklamları, Admob reklamları ve Gmail reklamları Google’ın farklı reklam modelleri arasında yer almaktadır.

Arama Ağı Reklamları ve Görüntülü Reklamlar

Arama ağı reklamları Google arama, görseller ve videolar içerisinde site araması yapan kişilere reklamlarınızı gösterebileceğiniz reklamlardır. Kişiler reklamlarınıza tıkladıkları zaman ücretlendirme başlatılır.

Görüntülü reklamlarda ise video ve banner reklamları yapabilirsiniz. Görüntülü reklamlar genellikle marka bilinirliği oluşturmayı hedefleyen reklamlardır. Görüntülü reklamlardaki ücretlendirmeler tıklama başına belirlenir.

YouTube ziyaretçisi fazla olan siteler için reklam verildiği zaman görüntülü reklamlardan daha iyi sonuçlar elde edilebilmektedir. Böylelikle YouTube ile eşzamanlı reklamlar sunulur ve YouTube sayesinde marka bilinirliği ve prestiji de artırılmaya başlanır.

Google Reklam Boyutları Nasıl Belirlenmelidir?

Google’da reklam vermek istediğiniz zaman ilk olarak reklamın boyutlarını o reklam modeline göre belirlemeniz gerekir. Google reklam boyutlarının doğru ve stratejik şekilde belirlenmiş olması kullanıcıların dikkatini çekebilmeniz ve hedef kitlenize daha kolay şekilde ulaşabilmeniz için de önemlidir.

Geniş reklam boyutları, uzun olan reklam boyutlarından daha iyi sonuçlar ortaya çıkartır. Reklam boyutlarını iyi bir şekilde konumlandırdığınız zaman reklam verimliliğiniz de artmaya başlar. Mobil ve masaüstü platformlarda daha iyi performans elde edebilmek için de sayfalarınıza uygun olan reklam boyutlarını seçmelisiniz. Masaüstü metin, masaüstü görüntü, mobil metin ve mobil görüntü için farklı boyutlar kullanabilirsiniz.

Google için belirlenecek olan reklam fiyatları kullanılacak olan anahtar kelime ve rekabet seviyelerine göre farklılıklar gösterebilir. Belirli sektörlerde yer alan bazı firmaların tıklama başı maliyetleri diğerlerine göre biraz daha yüksek olabilir.

Fiyatlar aynı zamanda reklam verilen alandaki rekabet ortamına göre de değişir. Sabit bir fiyat söz konusu değildir. Tıklama ve gösterim başına göre ücretlendirme yapılmasından dolayı da sabit bir fiyattan söz edilemez. Büyük bir bütçenizin olmadığını düşünüyorsanız ilk etapta arama ağı reklam modellerinden başlamayı da deneyebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.