2017 Yılının İlk Yarısında Türkiye İnternet Reklam Raporu

2017 Yılının İlk Yarısında Türkiye İnternet Reklam Raporu

2017 Yılının İlk Yarısında Türkiye İnternet Reklam Raporu

Çevrimiçi ticaret alanında veri, iş danışmanlığı, çözümler ve öneriler sunan bir işletme danışmanlık şirketi Gemius, 2017’nın ilk yarısı için AdMonitor raporunu yayınladı.

AdOcean gDE reklam sunucusu üzerinden alınan gerçek verilerle hazırlanan bu önemli rapor, Gemius Türkçe ara yüzüyle, Türk kullanıcıların internet kullanımlarını ayrıntılı olarak gösteriyor. Ocak-Haziran arası dönemi kapsayan raporun detaylarına geçelim:

Demografik Yapıya Göre Türkiye’de İnternet Kullanıcı Oranları

Türk internet kullanıcılarının yarısından fazlasının erkek olduğu görülüyor, rapor, Türkiye’de reklamlara tıklayan kullanıcıların % 64,24’ünü erkek, % 35,76’sını kadın olarak açıklıyor ve tüm internet kullanıcılarının yarısından fazlası 35 yaş altında bulunuyor. Tıklama oranlarında 15-24 yaş grubu % 18 ile 3. olarak sıralanıyor. 18-24 yaş aralığındaki kullanıcılar ise Türkiye’deki İnternet kullanıcılarının % 25’ni oluştururken 25-34 yaş aralığındaki kullanıcıların durumu % 26 ile dikkat çekiyor. Doğal olarak ilerleyen yaşlarda azalan orana sahip internet nüfusunda 35-44 yaş % 22’yi, 45-54 yaş grubu ise % 14’ü oluşturuyor.

İnternet Reklamlarına Tıklama Oranı Tavan Yaptı

Bu yıl tıklama oranın da yaşanan artış konusunda, diğer ülkelere göre tıklama oranına bakıldığında Türkiye’nin ilerleme kaydettiğini görebiliyoruz. 2014’ün ilk yarısında binde 3 gibi düşük bir orandan 2017’de % 1,16 oranı ciddi yükselişi gözler önünü seriyor. Bu son 3 yılda reklam verenlerin teknolojiye daha entegre olduklarını ve kampanya malzemelerini daha iyi kullandıklarını ispatlıyor. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre bile yaklaşık % 20 tıklama artışı sağlayan reklam verenler ilerleyen süreçte bu yükselişi iyi değerlendirmeye bakacaktır.

Reklam Engellemenin Etkisi

Genel olarak bakıldığında Türkiye’de reklama tıklama oranları yüksek gibi görünse de farklı şartlarda daha yüksek olması gerekirdi. Görüntülenebilirlik, reklamverenlerin çevrimiçi reklam etkinliğini değerlendirirken tıklama oranlarına göre ölçtüğü başka bir sorundur. Bu anlamda reklamları bloke etmenin de büyük etkisi var, çünkü reklam engelleyicileri, ülkeler arasında popülerlik ve demografi alanlarında artış gösterdi ve bazı ülkelerdeki reklamların % 35’ini oluşturuyordu.

Görüntülenebilirlik ve reklam engellemenin çevrimiçi reklam tıklama oranlarına olan etkisi göz önüne alındığında, endüstrideki yalnızca görünür reklamlar için ücretlendirme yapılması hamleleri görüyoruz. Bu artış, tıklanma oranlarını nispeten azaltsa da artan seçeneklerle reklamların etkinliğini potansiyel olarak yükseltecektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.