Sentilyon, “İçerik pazarlaması nedir?” sorusuna şu şekilde net ve ayrıntılı bir cevap veriyor.

Önceden belirlenmiş olan bir kitleye, ilgili ve gerekli konular kapsamında, faydalı bilgi değeri taşıyan, sürekliliğini ve tutarlılığını koruyan içerikler üreterek farklı mecralarda tüketiciye sunma yöntemine “içerik pazarlaması” denir. Bir diğer anlamı ile içerik pazarlaması, bir araç olarak kullanılıp müşterisinin kazancına önemli ölçüde katkı sağlayan bir yöntemdir. Son dönemlerde pek çok marka, içerik pazarlama yöntemi sayesinde tüketiciye daha yakın olabileceğinin farkına varıyor. Belirlenen tüm hedef kitlelere göre uygulanan doğru yöntemler, tüketiciye erişimin daha hızlı ve etkili olmasında büyük rol oynuyor.

seo odaklı içerik

Neden İçerik Gerekli?

Gossage ; “İnsanlar reklamları okumaz. İnsanlar sadece ilgilerini çeken şeyleri okur ve ilginç gelen şey bazen bir rek­lam olur.”sözünde içeriğin önemine dikkat çekmeye çalışmıştır. Bu sözde verilmek istenen temel mesaj; reklamın ilginç olmasının yanı sıra içeriğin tüketici tarafından dikkat çekmesi ve ilgi uyandırması gerektiğidir. Her geçen gün rekabetin artması göz önünde bulundurulursa, hizmet ve ürün kalitelerinin çok yakın bir ilişkide olduğu bu noktada, markaların tüketiciler ile yakın bir bağ kurması zorunlu hale geliyor.

icerik nedir

Markaların ayakta kalmak ve sürekli ileriye dönük adım atmaları için öncelikle; tüketicilerini anlamaları, onlara yardım etmeleri ve hâlihazırdaki durumlarına katkı sağlamaları gerekiyor. Bu durumları sağlamanın en kolay ve en kısa yolu ise içerik sunmak oluyor. Reklamın dışında tüketiciye faydalı bilgiler aktaran içerikler, aynı zamanda marka ile tüketici arasındaki bağı da kuruyor. Belirlenen hedef kitlenin ilgisini çeken ve dikkatlerini üzerine toplayan tüm yayınlar, daha kuvvetli bağ kurulmasında etkin rol oynuyor. Tüketici ile tek taraflı olmayan bir bağ kurmak için gerekli olan en önemli noktanın içerik olduğu unutulmamalıdır.

Değerli ve Kaliteli İçerik Nasıl Üretilir?

İçerik üretirken dikkat edilmesi gereken en önemli unsur, özgünlüktür. Ayrıca içeriğin faydalı bilgi içermesi ve hedef kitlenin ilgisini toplaması da büyük önem taşıyor. Tüketicinin içerikten etkilenmesi durumunda markanın hizmet ya da ürünlerine karşı ilgi duyması ve bu aşamada harekete geçmesi beklenir. Günümüzde sayıları çok fazla olan bireysel yayıncılar, değersiz ve kalitesiz içerikler üreterek tüketiciyi bu aşamada sayısız reklam ve pazarlama mesajına maruz bırakıyor. Bu mesajlardan dolayı sıkılan ve zihni yorgun düşen tüketici için, markaların daha iyi bir yol izlemesi gerekiyor.

içerik nasıl üretilir

Markaların içerik pazarlamasını doğru şekilde yapabilmeleri için öncelikle tüketicilerin; isteklerini en iyi şekilde anlamaları, kaliteli, değerli ve özgün içerikler sunmaları zorunluluk halini alıyor. Tüketicinin devamlılığını sağlamak için markanın da içerik sürekliliğini yakalaması gerekiyor. Örneğin; markanın bir konu yakalayıp bir süre içerik ürettikten sonra bu durumu devam ettirmemesi, tüketicinin de markaya olan ilgisinin azalması ile sonuçlanır.

İçerik Hazırlarken Dikkat Edilecekler

İçerik pazarlama yönteminde esas amaç; doğrudan tanıtım ve satış yapmaya çalışmadan markanın hizmet ya da ürünlerini uygun mecralarda tüketiciye ulaştırmaktır. Bu aşamada kaliteli ve değerli içeriklerin ilgili hedef kitleye doğru yerlerde iletilmesi için dikkat edilmesi gerekenler bulunuyor. Peki, içerik hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? İşte pek çok marka tarafından merak edilen bu sorunun cevabı…

İçerik Nasıl Daha Çok Tıklanır?

İçeriğinizin ilgi çektiğini ve değer gördüğünü tıklanma rakamlarından anlayabilirsiniz. İçeriğinizin sadece kaliteli ve özgün olması tıklanması için yeterli bir durum değildir. Genel olarak tüketicinin dikkatini çeken uzantılar arasında; nasıl yapılır, püf noktaları, ipuçları ve kolay yolları yer alıyor. İçeriğinizde bu uzantılara yer vererek daha fazla tıklanmasını sağlayabilirsiniz.

 

içerik stratejisi

İçerik ve Başlık Arasında Uyum Olmalı

Kullandığınız içeriklerin başlığı doğrultusunda; konusunun da aynı şekilde uyumlu olmasına dikkat etmelisiniz. İçerikte yazılan her cümlenin başlık ile alakalı olması ve başlığı desteklemesi gerekiyor. Ayrıca içeriklerinizin tüketiciye fayda sağlaması gerektiğini unutmamalısınız. İçerik ve başlık uyumunu yakalamaya çalışırken SEO’yu da ön plana almalı ve en az bir anahtar kelimeye yer vererek başlığınızı 2-5 kelime uzunluğunda kurmalısınız.

Arama Motoru ile İçeriğin Uyumlu Olması

İçeriğinizin çok daha fazla kişiye ulaşması için kesinlikle Google’ın kurallarına uyan bir türden olması gerekiyor. Başlık bölümünde, yazının başında ya da sonunda anahtar kelime olan içerikler, Google tarafından daha çok sevilir ve arama yapıldığında ilk olarak bu içerikler üst sıralamalarda yer alır. İçeriğinizin değerini arttırmak ve daha çok tıklanması için en üst sıralarda tüketici ile buluşması için içeriğin konusunda anahtar kelime kullanımına özen göstermelisiniz.  İçerik pazarlamada SEO’ya dikkat ederek ve hiçbir konuda aşırıya kaçmadan içeriklerinizin ilgi çekmesini sağlayabilirsiniz.

arama motoru ve içerik

İçerik Pazarlamasında En Çok Kullanılan Araçlar

Markaların farklı hedef kitlelere, kaliteli ve değerli içerikler ile ulaşmak için kullandığı pek çok farklı araç bulunuyor. Bu araçlar arasında; blog içeriği, uzun blog içeriği, kategori içeriği, ürün açıklaması içeriği, Facebook içeriği, Tweet içeriği, basın bülteni içeriği, liste içeriği, web sitesi içeriği ve meta açıklaması içeriği gibi hizmetler yer alıyor. Hedef kitleniz için doğru olan aracı tercih ederek içeriğinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayabilirsiniz.