Dinamik İçerikler ile SEO Başarınızı Artırın

Dinamik içerikler kullanıcıların geçmişlerine ya da kullanıcılarla ilgili bir veriye dayanarak değişkenlik gösterebilen içerik tipidir. Bu tür içerikler değişken web sitesi içeriklerini ya da e-mail içeriklerini de kapsamaktadır. Örneğin, özel bülteninize abone olan insanlara e-mail pazarlaması yapan bir turizm firması olduğunuzu varsayalım. Bu kişilere göndereceğiniz e-maillerde pazarlanacak olan tatil mekanlarını kişiye özel bir şekilde de gösterebilirsiniz.

Müşterinizin her yıl Bodrum’u tercih edeceğini tahmin edebiliyorsanız gönderdiğiniz e-mailde kullanacağınız ana fotoğraf Bodrum’a ait bir görsel olabilir. Aynı şekilde potansiyel müşteriniz yurtdışı tatil seçeneklerini değerlendiriyorsa bu kişiye yurtdışındaki tatil beldelerini gösterebilirsiniz.

İnternet Sitelerinde Dinamik İçerik Kullanımı

Dinamik içeriklerin en sık kullanıldığı bir diğer alan internet siteleridir. Müşterileriniz internet sitenizi henüz ilk defa ziyaret ediyor olabilir. Diğer kısım ise sizi tanıyor ve satın almaya daha yatkın müşteri grubundadır. Dinamik içerikler ile iki gruptaki kullanıcılara site girişlerinde farklı ana sayfalar gösterebilirsiniz.

Sitenizde kendi banner reklamlarınızı yayınlamak istiyorsanız sizden geçen ay pantolon satın almış bir kişiye beğendiği pantolon modelinde bir banner reklamı yayınlayabilmeniz de mümkündür.

Dinamik İçeriklerin SEO için Önemi

Bütün SEO makalelerinde içerik kavramına mutlaka yer veriliyor. İçerikler site trafiği yaratmada ve trafiğin satışa dönüşmesinde en etkili yöntemler arasında yer almaktadır. Büyük markalar bu durumun önemini kavradıkları için içeriğe günümüzde en ideal şekliyle ilgi göstermektedirler.

Büyük Şirketler ve İçerik Kurguları

Amazon

Amazon, günümüzde dinamik içeriği kullanan en başarılı markalar arasında yer alıyor. Daha önce Amazon’u kullanarak alışveriş yaptıysanız ya da siteyi bir şekilde ziyaret ettiyseniz sayfayı her ziyaret ettiğinizde size özel kişiselleştirilmiş öneriler ile karşılaşabilirsiniz.

Google

Dünyanın en büyük markaları arasında yer alan Google, dinamik içerikleri pek çok farklı şekilde kullanıyor. Sık sık karşılaştığınız herhangi bir mekan aradığınızda bulunduğunuz konuma en yakın mekanların size gösterilmesi bunlardan en önemlisi oluyor. İstanbul’da yer aldığı bölgeye yakın bir kafe arayan kişiyle, aynı aramayı Ankara’da yapan bir kullanıcı farklı sonuçlar ile karşılaşıyor.

Netflix

Netflix platformu da hangi yayınları ne kadar izlediğiniz takip ederek belirli verilere ulaşıyor. Bu veriler sayesinde sizlere kişiselleştirilmiş dinamik içerikler sunuyor. Netflix’in ana sayfası da tek başına önemli bir dinamik içeriği örneğidir. Ana sayfada yer alan bütün içeriklerin size özel olarak hazırlandığından emin olabilirsiniz.

Dinamik İçerikleri Nerede Kullanmak Gerekiyor?

Dinamik içerikleri pazarlama stratejilerinizde değerlendirebileceğiniz pek çok farklı alan bulunuyor. Bunlar;

Landing Page

Landing Page olarak adlandırılan sayfalar site takipçilerinizi müşteriye dönüştürmenin en etkili yolları arasında bulunuyor. İçeriklerinizin verdiği mesajların kullanıcılara özel olarak tasarlanması da gerekiyor. Ürünler ile ilgili detaylı bilgiler aynı olabilir ancak sayfa ismini belirlerken de kime hitap ettiğinizi iyi düşünmelisiniz.

E-Mail Pazarlama

E-mail pazarlamasında da kullanıcılara özel dinamik içerikler oluşturulabilmektedir. Farklı markalardan gelen e-mail tanıtımlarına baktığınız zaman sizlere adınız ve soyadınız ile hitap ettiklerini görebilirsiniz. Dinamik içeriklerde ad ve soyad bilgileri farklı olabileceği gibi aynı zamanda metinler de kullanıcılara göre farklılıklar gösterebilmektedir.

Formlar

Kişiye özel formlar da dinamik içerik kategorisinde değerlendirilmektedir. İnternet siteniz kullanıcılar arasında bilinen kullanıcı ve bilinmeyen kullanıcı olarak ayrım yapabilir. Ayrıma göre doldurulması gereken formlarda da farklı seçenekler sunulabilmektedir.

Sitenizi ilk defa ziyaret eden kullanıcılara özel teklifler, indirimler ve kampanyalar sunabilirsiniz. Bilinen kullanıcılara ise e-mail onayı talep edebilirsiniz.

Redirect

Kullanıcının sizden bir tatil hizmeti satın aldığını varsayalım. Bodrum’la ilgili daha fazla bilgi edinmek istediğini de düşünelim. Kullanıcıyı dinamik içerik teknikleriyle Bodrum’la ilgili ayrıntılı bilgi içeren bir sayfaya yönlendirebilirsiniz. Yeniden yönlendirme anlamına gelen Redirect sayesinde kullanıcılar farklı sayfaya yönlendirildiklerini neredeyse hiç fark etmezler bile.

Pop-Up Açılır Sayfalar

Pop-Up sayfalar dinamik içeriklerde farklıdır. Elinizde kullanıcı geçmişiyle ilgili veri olmasa bile anlık olarak kişiselleştirme yapmanız gerekir. Kullanıcılar web sayfanızı ziyaret ettikleri zaman sayfanızda uzun süre vakit geçiriyorsa sizinle ilgili demektir. Sitede kalma sürelerine göre farklı pop-up teklifleri oluşturabilirsiniz.

Sitenizde uzun zaman geçiren ancak herhangi bir aktivitede bulunmayan kişiler için ise onları aksiyona geçirebilecek stratejiler geliştirmelisiniz.

Kişiselleştirilmiş Öneriler ve Teklifler

Amazon ve Netflix gibi veri tabanı güçlü olan markalar bu yöntemi kullanmaktadır. Kişiye özel öneri ve teklifler ile ilgili bilgiler burada da geçerlidir. Kişiselleştirilmiş dinamik içerikleri ürün ve servisleriniz için kullanmak durumunda da değilsiniz. Dinamik içerikleri blog içerikleriniz için de tercih edebilirsiniz.

Dinamik Aramalar

İnternet sitenizde farklı sayfalar yer alıyor olabilir. İnternet sitenizdeki arama butonu da bu yüzden bulunmaktadır. Kullanıcılar bu buton sayesinde aradıkları bilgi veya ürüne kolay bir şekilde ulaşabilirler. İnternet sitenizdeki arama butonunu da elinizdeki verilerden yararlanarak dinamik bir hale dönüştürebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.