Açılış Sayfasının Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır?

Açılış Sayfasının Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır?

Açılış Sayfasının Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır?

Bir ürünü ya da hizmeti tanıtabilmek için açılış sayfası oluşturmak son derece kolaydır. Ancak oluşturulan bu açılış sayfasındaki dönüşüm oranları artırmak bir hayli zor olabilir. Açılış sayfalarının hedef kitlenin özelliklerine hitap edebilmesi, dikkatini çekebilmesi ve onları ilgilendirebilecek içeriklere sahip olması gerekmektedir. Açılış sayfasındaki dönüşüm oranlarını nasıl artırabileceğinizi merak ediyorsanız kullanıcı deneyimi kontrol listelerinde de yer alan bu maddeleri takip etmelisiniz.

Minimalist Dizayn

Açılış sayfaları her zaman minimalist ve düzenli bir şekilde görünmelidir. Müşterilerinizin büyük çoğunluğu kargaşadan ve kalabalık görünümden kaçmak isteyecektir. Çekici ve aynı zamanda basit olabilen tasarımlar, içi dolu gözüken ancak kalabalık bir görüntüden başka bir şey sunmayan tasarımlardan her zaman daha değerlidir. Daha etkileyici sonuçlar için tasarımınızı sade tutmanızda yarar var.

Kullanıcılar Gibi Düşünün

Açılış sayfalarınızı hazırlarken her zaman kullanıcılar yerine düşünün. Hedef kitlenizin türü, mesajınızı iletebileceğiniz en iyi yol, müşterilerinizin yararına olabilecek ürünleriniz ve kullanıcıların ne şekilde giriş yapabilecekleri gibi detayları iyi planlayın. Hedef kitlenizin ihtiyaçlarının belirlenmesi daha iyi açılış sayfaları tasarlayabilmenizi sağlar. Hedef kitlenin çevrimiçi davranışlarını analiz ettiğiniz zaman dönüşüm oranlarınızda da artış elde edebilirsiniz.

Sade Bir Dil Kullanın

Çevrimiçi dünyada son yıllarda görsel içerikler hakim olabilir. Fakat başarılı bir metnin gücünü de asla unutmamalısınız. Karmaşık bir dil kullanmadan mesajınızı net bir şekilde verebileceğiniz metinler hazırlarsanız görsellerinizin de daha güçlü olmasını sağlayabilirsiniz.

Duygulara Hitap Edin

Kullanıcıları psikolojik olarak harekete geçirmeniz ziyaretçilerin dönüşüm şansını da artırabilir. Açılış sayfasının içeriğinin kullanıcılara güvenilir gelmesi de önemlidir. Kişilerin ihtiyaç, değer ve güven duygularına hitap ettiğiniz zaman marka prestijiniz de yükselmeye başlar. Renkler de insanların duygularına hitap eder. Doğru renklere tasarımınızda yer vererek kullanıcıların duygularını harekete geçirebilirsiniz.

Görsel Kullanımı

Doğru bir metin kullanıyorsanız bu metni mutlaka doğru bir görsel ile desteklemelisiniz. Stok görseller ile açılış sayfanızı doldurmak yerine basit ve müşterilerinizin tarafından beğenilebilecek görseller kullanmalısınız. Ancak doğru görsel kullanımı için açılış sayfasında iyi bir mesajınız olması, video ve infografik ile ürün ya da hizmetlerin açıklanması ya da gerçek örneklerin gösterilmesi gerekmektedir.

Mobil Optimizasyon

Açılış sayfalarındaki en önemli detay mobil optimizasyonu yapılmasıdır. Kullanıcıların %50’lik bir kısmı mobil uyumlu olmayan sayfaları ziyaret etmektedir. Mobil kullanıcı sayısının artması ise %80’lik bir kullanıcı bölümünün bütün aygıtlarda kusursuz bir deneyim elde etmek istemesi ihtiyacını ortaya çıkartıyor. Mobil dünyanın hızlı gelişimi ve insanların mobil cihazlar ile internet sitenizi gezebilme ihtimallerinin artmasından dolayı mutlaka mobil optimizasyonunuzu yapmış olmanız gerekiyor. Mobil uyumlu siteler aynı zamanda SEO çalışmalarınız için de size avantaj sağlayabilecek siteler olacaktır.

Navigasyon Önemli mi?

Ziyaretçilerinizin müşterilerinize dönüşmesini istiyorsanız, açılış sayfanızda navigasyona yer vermenize gerek olmayabilir. 2013 yılında yapılan araştırmalarda açılış sayfalarının yalnızca %15’lik ufak bir kısmında navigasyon menüsü yer aldığı ortaya çıkmıştır. Ek menüler kullanmanız, navigasyon menüsünü açılış sayfanıza koymanız ve diğer ayrıntılar sayfanızın kompleks bir yapıya bürünmesine sebep olur. Bu durum ziyaretçilerin dikkatini dağıtabilir ve internet sitenizden ayrılmalarına yol açabilir.

Dikkatleri Dağıtmayın

Kullanıcıların dikkatini yakalayabileceğiniz bir açılış sayfası yapmak istiyorsanız banner, pop-up, menü ve dış link gibi ayrıntılardan uzak durun. Bunun yerine açılış sayfanızda tamamen net olmaya özen gösterin. Ürün ve hizmetleriniz ile birlikte vermeye çalıştığınız mesajı en basit ve sade yoldan verin.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.