Z Jenerasyonunun Dijital Alışkanlıkları

Z Jenerasyonunun Dijital Alışkanlıkları

Alım gücünün sürekli arttığı, 1996 ile 2001 yılları arasında doğan Z jenerasyonu, dünya nüfusunun %25’ini oluşturmaktadır. Marka gelirlerinin önemli bir payına sahip olan bu jenerasyon, markalar tarafından da büyük bir dikkat ile incelenmektedir. Markalar, piyasadaki değerlerini koruyabilmek ve yükseltebilmek için sık sık Z jenerasyonuna uygun olabilecek çalışmalar sergilemektedir. Yatırımlarını Z jenerasyonunun beklentilerini karşılayabilmek için yapan markalar bu durumdan çoğu zaman karlı çıkabiliyorlar.

Campaign Monitor tarafından yayınlanan “The Ultimate Guide to Marketing to Gen Z” adlı infografik, 300’den fazla 14 yaş ile 26 yaş arasındaki Z jenerasyonu katılımcısının sosyal medya mecralarından e-postaya kadar olan dijital kanallardaki etkileşimlerini ve alışkanlıklarını ortaya çıkartıyor. Yapılan çalışmaları inceleyerek sizler de müşterilerinizi önceden analiz edebilme imkanı elde edebilir ve pazarlama stratejilerinizi geleceğe yönelik olarak geliştirmeye başlayabilirsiniz.

Z Jenerasyonu ile İlgili Öne Çıkan Detaylar

  • Y jenerasyonu 12 saniyelik odak süresine sahiptir. Bu süre Z jenerasyonunda ise sadece 8 saniye olarak belirlenmiştir.
  • Z jenerasyonu, Y jenerasyonuna göre daha fazla bilgi ile büyüdüğü için sürenin 8 saniye olduğu belirtilmektedir.
  • 2020 yılına kadar Z jenerasyonunun 44 milyar dolarlık alım gücüne sahip olabileceği ve toplam tüketicilerin %40’ını oluşturacağı söylenmektedir.

Günlük Çevrimiçi Zamanı

Z jenerasyonunun %45’lik büyük bir kısmı gün içerisinde neredeyse sürekli çevrimiçi oluyor. Geriye kalan kısım ise günde birkaç kez çevrimiçi olduğunu belirtiyor.

Sosyal Medya Kullanımı

Eğlenceli ve değer verdikleri deneyimler için ön plana çıkmak isteyen Z jenerasyonu Instagram’ı tercih ediyor. Gündelik hayatlarını paylaşmak isteyenlerin tercihi ise Snapchat oluyor. Haber almak ve bilgi verici içerikleri takip etmek isteyenler ise Twitter’ı tercih ederken Facebook’u da aynı amaçlar için tercih ediyorlar.

Dijital Platform Tercihleri

YouTube: %85’lik kısım YouTube’u tercih ediyor ve %32’lik kısım bu platformda daha fazla vakit geçiriyor.

Instagram: Instagram için oranlar %72 seviyesinde. %15’lik kısım ise en fazla bu platformda vakit harcıyor.

Snapchat: %69’luk kısım Snapchat’i tercih ediyor. %35’lik kısım ise bu platformda vakit geçirmeyi tercih ediyor.

E-Posta Kontrolü Seviyeleri

%58’lik kısmı e-postalarını gün içerisinde birkaç defa kontrol ediyor.

%23’lük kısım e-postalarını gün içerisinde en az 1 defa kontrol ediyor.

%12.1’lik kısım e-postalarını haftada birkaç defa kontrol ediyor.

%5.2’lik kısım e-postalarını haftada 1 defa kontrol ediyor.

%0.98’lik kısım ise e-postalarını hiçbir zaman kontrol etmiyor.

Marka Etkileşimleri ve Dijital Kanal Tercihleri

Z jenerasyonu, markalar ile iletişime geçmek için sosyal medya, e-posta, fiziksel görüşmeler, reklamlar, sohbet kanalları ve blogları tercih ediyor. Bu sıralama öncelik sırasına göre dizilmiştir.

 

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*