Trafiğinizi ve Sıralamanızı Artırabilecek 7 Başlık Etiketi (Title Tag) Uygulaması

SEO çalışmalarında başlık etiketlerinin çok önemli olmadığını ve sıralamaları etkilemediğini düşünüyor olabilirsiniz. Ancak linklerde tıklanma oranlarını düşündüğünüz zaman başlıkların hala size büyük bir katkı sağladığını görebilirsiniz. Eğer başlıklara tıklanma oranları artarsa trafiğiniz de bu durumla doğru orantılı olarak artar. Trafik ise sıralamalarda yükselmenizi sağlar.

Ziyaretçilerinizin gördüğü ilk şeyleri değiştirerek, sitenizin trafiğini artırmayı deneyebilirsiniz. Aşağıda sizler için hazırladığımız 7 ipucu bu süreçte size ışık tutabilir. Ancak hepsinin sizin siteniz için doğru olmadığını da unutmayın. Gerçek başarılara imza atmak istiyorsanız farklı stratejileri denemeniz gerekebilir.

Sayılar

Başlık etiketlerinde sayı olursa ziyaretçilerin dikkatini çekebilirsiniz. “Diyette hata yapmamanın 5” yolu gibi bir başlık ile ziyaretçileri tıklamaya teşvik edersiniz. Bunun sebebi psikolojide saklıdır. Bilişsel önyargı denen olgu ilgi çeken ve spesifik veri sağlayan şeyleri daha kolay seçer. Arama sonuçlarına bakarken çok fazla bilgiye boğulursunuz. Beyniniz bu esnada güvenebileceği ve dikkatini çekebilecek kesin sonuçları tarar. Bu noktada kesin bilgiler verilmesi gerekir. Muhtemel olan veriler ise sayılarla ilişkilidir.

Tarihler

Belirgin sayı türleri de işinize yarar. Örneğin “2020 SEO trendleri” tarzında bir başlık dikkat çekici olacaktır. Ancak bu stratejiler her durum için uygun olmayabilir. Fakat içeriklerinizi tarihlere göre sıraladığınız zaman içeriğinizin güncel olduğunu vurgulamış olursunuz.

Etiket Uzunluğu

SEO çalışmalarında başlık etiketleri konusunda en fazla tartışılan nokta ise başlıkların uzunluğudur. “Ayakkabı” gibi kısa başlıklarla bazen karşılaşabilirken bazen ise “en uygun fiyatlı dar paçalı siyah kot fiyatları” gibi uzun anahtar kelimelerin yer aldığı başlıklar ile karşılaşıyor olabilirsiniz. Bunların ilkinin sorunu geniş bir alana hitap etmemesidir. Ayakkabı denildiği zaman erkek mi kadın mı gibi temel sorulara cevap vermelidir. İkinci başlık ise aşırı uzun olduğundan dolayı arama sayfasında okunmayacaktır. Aynı zamanda arama motoru başlığınızın ne ile alakalı olduğunu da anlayamayacaktır.

Yapılan yeni araştırmalarda binlerce URL adresinin başlık etiketinin kısaltıldığı ve çalışma sonucunda sıralamalarda artış gözlemlendiği ortaya çıkmıştır. Başlık etiketlerinde 50 ile 60 karakter sayısı yeterlidir. Bu başlıklarda seçeceğiniz anahtar kelimenin ziyaretçinizin arama yaparken kullandığı kelime olması gerekmektedir. “Siyah ayakkabı fiyatları” ve kategori olarak “erkek ayakkabı” eklenmesi daha doğru olacaktır.

Eş Anlamlı Kelimeler

Önceki örnek başlıkta ayakkabının hem başlıkta hem de kategori içerisinde kullanıldığını görmüş oldunuz. Ancak istenen tek bir şey değildir. “Ucuz uçak bileti” alanında yükselmek istiyorsanız ve vereceğiniz farklı bilgiler yoksa eş anlamlı kelimeleri kullanarak başlığınızın karakter sayısını uygun hale getirebilirsiniz. Böylelikle farklı şekillerde arama yapan ziyaretçilere de ulaşabilirsiniz. Örneğin, “ucuz ve indirimli uçak biletleri” başlığıyla fiyatlı ya da indirimli diyerek aslında aynı şeyleri arayan iki farklı kullanıcı türüne de ulaşmış olursunuz. Eş anlamlı sözcükler ve değişkenlerini bulmak için farklı araçlardan yararlanabilirsiniz.

Harekete Geçirici Mesajlar (Call-to-Action)

Trafik artışınıza katkı sağlayan stratejiler için Call-to-Action çalışmaları geliştirmelisiniz. Bir eylemi gerçekleştireceğini anlayan kullanıcılarda linklere tıklama isteği meydana gelmektedir. Arama motoruna kelimeleri yazmasalar bile sonuçlarda gördükleri zaman mutlaka dikkatlerini çekecektir. Örneğin, “Matrix” diye arama yapan bir kullanıcı başlık etiketinde “İzle” kelimesini gördüğü zaman linke tıkladığında filmi izleyebileceğini fark eder.

Anahtar Kelimeler

Google Search Console gibi araçları kullanarak sitenizin tıklanma aldığı anahtar kelimeleri tespit edebilirsiniz. Böylelikle ziyaretçilerin sitenizde aradığı ve bulmak istediği bilginin sizde olduğunu başlık ile belirtebilirsiniz. Bu durum tıklanma oranınızı da artırır.

Sorular

“SEO Nedir?” gibi bir soru sorduğunuz zaman kullanıcılarda merak uyandırırsınız. Aynı zamanda bonus bir avantaj da elde edebilirsiniz. Bu durum featured snippet olabilme imkanını sizlere sunar. Sorularınızı her zaman kısa ve net olarak hazırlamayı da unutmamalısınız.

 

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*