Sosyal Medya Yönetiminde En Sık Yapılan 5 Hata

Büyük-küçük tüm markalar günümüzde dijital platformlarda dolayısıyla sosyal medya platformlarında da yer almaya başlıyor. Facebook ve Instagram başta olmak üzere sosyal medyada yer alan bu işletmeler pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirirken bazı bilindik hatalar da yapabiliyorlar. Bu yazımızda işletmelerin sosyal medya hesaplarını yönetirken yaptıkları 5 hata üzerinde duracağız.

  1. Hedef Kitlenin Yanlış Belirlenmesi

Sosyal medya üzerindeki dijital reklam kampanyaları geliştirilirken en fazla dikkat edilmesi gereken nokta hedef kitlenin belirlenmesidir. Yanlış bir hedef kitle belirlemesi yapıldığı zaman maddi olarak da işletmeler zarara uğrayabiliyorlar. Örneğin, Ankara’da 16 ile 30 yaş arası kadınlara hizmet sunan bir butiğiniz var ise Van’da yaşayan 40 yaşındaki erkeklere reklamlarınızı göstermemelisiniz. Bu sebeple, hedef kitle araştırması yapmadan asla sosyal medya üzerinden reklam vermemelisiniz.

  1. Hedef Kitle ile Etkileşim Kurmamak

Sizi takip edenler ya da sponsorlu paylaşımlarınızı görerek sizinle etkileşime geçenler ile mutlaka etkileşim içerisinde olmalısınız. Olumlu veya olumsuz fark etmeksizin size mesaj gönderen veya yorum bırakan kişilere mutlaka geri dönüş yapmalısınız. Böylelikle takipçilerinizi önemsediğinizi onlara gösterebilirsiniz.

  1. Metinler ile Uyumsuz Görseller

Paylaştığınız tasarımlar veya fotoğraflar kadar metinleriniz de önemlidir. Kampanya, ürün veya firmanızı anlatan bir görsel ile birlikte uyumlu bir metin kullandığınız zaman etkileşim oranlarınız gözle görülür bir şekilde artacaktır.

  1. Aşırı “Kurumsal” Bir İmaj Yaratmak

Sosyal medya, tüketiciler ve takipçileriniz ile en yakın olabileceğiniz yerdir. Markanızın samimiyetini göstermek istiyorsanız paylaşımlarınızda da bunu hissettirmelisiniz. Bu sebeple, sosyal medya üzerinde markanızın resmi ve kurumsal havasından biraz daha uzaklaşabilirsiniz.

  1. Yanlış Hashtag Kullanımı

Hashtagler, paylaşımlarınız için önemlidir. Ancak konu ile ilgisi olmayan hashtagler kullandığınız zaman paylaşımlarınız hedef kitleniz dışındaki kişilere de gösterilecektir. Fazla hashtag kullanımı etkileşimi artırsa bile ölçüm aşamasında sizi yanıltabilecektir.

 

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*