Mobil Öncelikli İndeksleme Nedir?

Google’ın yaptığı yeni güncellemelerden sonra mobil ve masaüstü arama sonuçları artık mobil sayfaları referans alarak oluşturuluyor. Bugüne kadar hem mobil hem de masaüstü arama sonuçları sadece masaüstü sayfaları üzerinden değerlendiriliyordu. Ancak bu güncelleme ile birlikte mobil öncelikli indekslenme de ortaya çıkmış oldu. Google’ın arama sonuçlarını iyileştirmek için yaptığı bütün güncellemelerdeki temel motivasyon “kullanıcıların aradığı içeriğe ulaştığından emin olma” prensibi bu güncellemelerde de devam ediyor.

Google’ın mobil odaklı güncellemelerine bakıldığı zaman güncellemelerin merkezinde sayfa içeriklerinin yer aldığı görülüyor. Sayfa içeriklerinden kasıt ise sadece görsel ve metin içerikler olmuyor. Aynı zamanda HTML aracılığıyla sunulan bütün içerikler de ön plana çıkıyor.

İçeriklere bakıldığı zaman aşağıda sıralanan bütün verilerin Google botlarına doğru şekilde iletilmesi gerekiyor. Sitenizdeki durumu incelemek isterseniz mobil öncelikli indeksleme testleri de yapmanız gerekiyor. Böylelikle sitenizin mobil öncelikli indekslemeye uygun olup olmadığını da görebilirsiniz.

Kategori metinleri: Kategori metinleri e-ticaret siteleri için son derece önemlidir. Masaüstü platformlarda olduğu gibi mobil sayfalarda da kategori metinlerinin olduğu gibi Google botlarına iletilmesi gerekiyor.

Ürün açıklamaları: E-ticaret için önemli olan bir diğer detay ise ürün açıklamaları oluyor. Ürün açıklamaları mobil kullanıcılara doğru şekilde iletilmelidir.

Ürün ve içerik sayısı: İçerik projeleri ve e-ticaret projeleri için listeleme sayfalarında bulunan ürün ve içerik sayıları son derece önemlidir. Mobil sürümlerde de masaüstünde olduğu gibi eşit sayıda ürün ve içeriği sunmanız gerekiyor.

İmajlar: İmajlar ürünler ve içerik sayıları ile doğru orantılıdır. Ürün ve içerik sayısından eminseniz imajlar noktasında da pek fazla endişe yapmanızı gerektirecek bir durum yok demektir.

CSS, JS kaynakları: Mobil sayfalarınız için farklı URL adresleri kullanıyorsanız CSS ve JS kaynaklarınızı taramaya açık şekilde bırakmalısınız.

Meta verileri: Meta verilerinin mobil sayfalarınızda bulunduğundan kesinlikle emin olmanız gerekiyor.

Kullanıcı içerikleri: Kullanıcılar tarafından üretilen içeriklerin de mobil sayfalarınızda bulunması gerekmektedir.

Ek açıklamalar: HTML’in link elementiyle entegre bir şekilde kullanılan ek açıklamaları da önemlidir. Bunları mobil sayfalarınız aracılığıyla Google botlarına sunmalısınız.

Yapılandırılmış veri: Google’ın ön plana çıkarttığı bir nokta da  yapılandırılmış veri işaretlemeleridir. Masaüstünde olduğu gibi mobil sürümlerde de internet sitelerinin Google botlarına bu verileri taratabilmesi ve aktarabilmesi gerekiyor.

Breadcrumb: Mobil sayfalar ve internet siteleri, mobil sayfalar için breadcrumb linklerini kullanmamaktadır. Fakat site içi link inşası ve erişilebilirlik açısından bu nokta son derece önemli bir noktadır. Mobil sayfalarda doğru bir tasarım eşliğinde işaretlemelere yer vermeniz gerekiyor.

Site içi linkler: Tanınabilirlik ve doğru bilgi mimarisi için son derece önemlidir. Ana navigasyon alanından site içi linkleri doğru şekilde verdiğinizi mutlaka teyit etmelisiniz.

Mobil sayfalar aynı URL ve ayrı URL olmak üzere 2 ayrı kategoride ele alınmaktadır. Aynı URL adresi kullanıldığı zaman Responsive/Dynamic Serving teknolojilerinden birisinin kullanıldığı görebilirsiniz. Siteniz Responsive tasarıma sahip ise çok fazla değişiklik yapmanıza gerek kalmaz. Dynamic Serving söz konusu ise işler biraz daha karışabilir. Çünkü Dynamic Serving’de user agent’a göre farklı HTML sunumları da yapabiliyorsunuz.

Mobil ve masaüstü sayfaların karşılaştırılmaları:

Breadcrumb: Eğer breadcrumb’ın SEO performansına katkı sağlayabileceğini düşünüyorsanız doğru bir tasarım eşliğinde breadcrumb linklerini de sunmalısınız.

Yapılandırılmış veri: Yapılandırılmış veriler ile bir kontrol sağlayarak aynı ya da ayrı URL adresi kullanıyorsanız bu verileri mobil sürümünüzde de sunabilmelisiniz.

Infinite Scroll ve Pagination: Mobil kullanıcı deneyimini artırmak istiyorsanız çoğul web sitesi listeleme sayfalarında veya ana sayfasında infinite scroll kullanmayı tercih edebilirsiniz. Bu durum SEO dostu olmak adına da yararlanabileceğiniz özel bir durumdur.

Kategori, ürün ve içerik: Kategori açıklamalarınızı hazırlarken ürün sayılarının ve listeleme sayfalarının içerikleriyle aynı olmasına dikkat etmelisiniz.

Site içi linkler: Site içi linklerinizi kontrol edin. Masaüstü sayfalarda site içi linklere giden linklerin mobil sürümde de aynı sayfaya gidiyor olması gerekmektedir.

Site hızı: Masaüstü sonuçlarının da mobil sayfalar üzerinden belirleniyor olması artık site hızının daha fazla önem kazanmasına yol açıyor. Site hızınıza yapabileceğiniz optimizasyonlar sayesinde site hızınızı yükseltebilirsiniz.

 

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*