Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür?

“Hemen Çıkma Oranı” internet sitenizi ziyaret eden kullanıcıların içeriklerinizi görüntüledikten sonra sizi terk edip etmediğini belirleyen bir ölçüm sistemidir. Örneğin, sitenizi 100 kişinin ziyaret ettiğini varsayalım. Bu 100 ziyaretçiden %75’lik kısım içeriğinizi tükettikten sonra sitenizden çıktı. Geriye kalan kısım ise başka bir tıklama ile sitenizi gezmeye devam etti. Bu tür bir senaryoda Hemen Çıkma Oranı %75 olarak belirlenir.

E-ticaret veya blog gibi farklı konseptlere ait içeriklerinizin olmasının herhangi bir önemi yoktur. Buradaki birincil hedef her zaman ziyaretçileri olabildiğince uzun süre boyunca sitede tutmaktır. Bunun için ise kullanıcıların ilgilenebileceği içerikler üretmelisiniz.

Kaliteli İçerikler ile Donatılmış Bir Siteye Sahip Olmalısınız.

Hemen Çıkma Oranı’nı düşürmek istiyorsanız bütün bilgilerinizin birbiriyle ilişkili olduğundan emin olmalısınız. Ardı ardına gönderilerini okuma refleksine sahip olabilen kullanıcılar içerikleriniz arasında gezinmeye başlayabilirler.

Sitenizi ziyaret eden kişiler istedikleri bilgiyi sizden en hızlı şekilde almalıdır. Arama trafiğinde yer alan sonuçlarınızı Google Analytics ile inceleyerek analiz çalışmaları da yapabilirsiniz. Kullanıcıların hangi kelimeleri arayarak sayfanıza geldiğini ve bu sayfalarda ne kadar vakit geçirdiğini inceleyerek hatalı çalışmalarınız mevcut ise bunları düzeltebilirsiniz.

Bu oranı düşürebilmek için ilk içeriğinizi tüketen ziyaretçiye bağlantılar sunmalısınız. Okuyucularınızı diğer kategorilere ya da içeriklere yönlendirebilecek bağlantılar koyduğunuz zaman Hemen Çıkma Oranı’nız düşmeye başlar.

Responsive Tasarım ve Site Açılış Hızı

Hemen Çıkma Oranı, sitenin açılış hızına göre de değişebilmektedir. İnsanlar sitenizi ziyaret ettiği zaman hızlıca açılan içeriklere ulaşmak isteyecektir. Belirli bir hız seviyesinin üzerinde olmazsanız Hemen Çıkma Oranı’nız yükselmeye başlayabilir. Ayrıca sitenizin mobil için de uygun tasarıma sahip olması gerekmektedir. Responsive tasarım tekniklerinden yararlanarak kullanıcıların içeriklere ulaşabilmesini hızlandırmalısınız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.