Growth Hacking Nedir?

Growth Hacking son yıllarda internet platformlarında hızlı bir şekilde yayılmaya başlamış olan kavramlar arasındadır. Kaynak olarak fazla açıklanmasa bile bu içeriğimizde konuyu tamamen ele almaya çalışacağız. Teorik açıdan analizler sonucu optimizasyon işlemleri ile büyüme planlarının sağlanması için uygulanan çalışmalar growth hacking kapsamında ele alınmaktadır. Growth Hacking en fazla Google Analytics, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya ölçümleme, viral pazarlama ve içerik pazarlamasında karşınıza çıkmaktadır.

Growth Hacking Ne Zaman Ortaya Çıkar?

İnternet girişimlerinde bütçe ve sermaye tüketimlerinin kısıtlanması growth hacking kavramına ihtiyaç duyulmasına ve daha düşük bütçeler ile büyüme planlamalarının gerçekleşmesine yol açar. Yeni bir internet girişimi söz konusu olduğu zaman growth hacking daha da fazla ön plana çıkabilir. Yalnızca ufak çaplı internet projeleri ve firmalar değil, günümüzde sık sık kullanılan veri depolama siteleri ve sosyal medya siteleri de aktif bir şekilde bu stratejileri kullanmaktadır.

Twitter’ı Growth Hacker Olarak Görev Alan Sean Ellis mi Kurtardı?

Twitter’da growth hacker olarak görev alan Sean Ellis, Twitter’ın yeni yeni popüler olduğu yıllarda yüksek üye talepleri aldığını ve bu üyelerin bir süre sonra şifrelerini unutarak giriş yapmadığını tespit etmiştir. Bir süre sonra ise artan oranlar Twitter’ın kan kaybetmesine yol açmıştır.

Bu durumu fark eden Sean Ellis, müdahalede bulunabilmek için geçmiş döneme ait olan verileri inceleyerek kullanıcılara e-mail, mesaj ve diğer iletişim araçları üzerinden ulaşmıştır. Twitter’a kullanıcıları bu şekilde çekmeyi başaran Sean Ellis, growth hacking örneklerinden en iyisini sizlere sunmaktadır.

Geleneksel Reklam Stratejileri ile Growth Hacking Arasındaki Farklılıklar Nelerdir?

  • Geleneksel reklamlar görsel ve sanatsal kampanyalar üzerinden yürütülür. Growth hacking ise tamamen veriye dayalı olan kararlar verilir. Örneğin, her kampanyadan bir bütçe ile deneme yapılır ve analizler sonucunda en yüksek geri dönüş alınacak olan kampanyalar devam ettirilir.
  • Growth hackerlar her konuda biraz bilgi sahibi oldukları için birkaç farklı alanda uzmanlaşmayı tercih ederler. Geleneksel reklamcılık işiyle uğraşanların da her konuyu iyi seviyede bilmesi gerekmektedir.
  • Klasik satış pazarlama stratejilerinde satış odaklı çalışmalar yapılır. Growth hacking kavramında ise ürünün rekabet ortamında yer alabilmesi ve son kullanıcılar tarafından uzun vadeli olarak kullanılabilmesi için analizler yapılır.
  • Geleneksel pazarlamalar konusunda büyüme verileri genel olarak tutulur. Growth hackerlar ise büyüme planları oluşturarak, uygulamalı ve detaylı bir şekilde büyüme verilerini analiz ederler.

Growth Hacking Planlaması Nasıl Yapılır?

Growth hacking planlamasında genel hedefler SEO başta olmak üzere diğer tüm pazarlama kanallarının stratejik bir şekilde kullanılmasıdır. Bu planlar üzerinde kullanılan stratejiler ise hedeflerin sürekli olarak artırılması ve kısa süre içerisinde ani çıkış yakalanmasıyla bütün stratejilerin geliştirilmesini sağlar. Geliştirilen yeni nesil stratejiler pazarlama alanında siteye hızlı ve güçlü bir ivme kazandırabilecek çalışmalarla gerçekleşir.

 

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*