Google Reklam Paralel İzleme: Nedir?

paralel-izleme

2018 yılında ilk defa ismi duyulan paralel takip sistemi, 30 Ekim 2018 tarihinde Google’ın sessiz sedasız yaptığı bir hamle ile bütün hesaplarda kullanılabilir hale getirilmişti. Mobil internet sitelerinin hızının iyileştirilmesinde büyük bir etki yaratabilen bu yeni sistem Google AdWords tarafından geliştirilen bir sistemdir. Sistem kullanıldığı zaman AdWords arka planında takip işlemini gerçekleştirebilmeniz mümkün olabilmektedir.

Paralel takip sistemi olarak da adlandırılan ve bir diğer ismi ile paralel izleme olarak da bilinen yeni sistem Google AdWords reklamlarını arka planda izleyebilmenizi sağlar. Aktif bir şekilde kullanabileceğiniz bu sistem daha önceki dönemlerde de denenen bir sistemdi. Google AdWords reklamlarının takip edilebilmesi için sitenize ekleyebileceğiniz özel kodlar ile uygulayabileceğiniz bu sistem SEO puanlama siteleri tarafından sorun olarak görülebiliyordu. Ayrıca bu yöntemi uyguladığınız zaman sitenizin daha yavaş açılması gibi sorunlar da ortaya çıkabiliyordu.

Bu tür sıkıntıların farkında olan Google, reklam ağını aktif bir şekilde kullanmak isteyen kullanıcılara yeni bir çözüm üretmeyi hedefliyordu. Sitelerin yavaş açılmasını da engelleyebilecek yeni bir sistem geliştiren Google, paralel takip sistemini geliştirmişti. Yeni geliştirilen sistem arka planda çalıştığı için ve ölçümlemeleri de yapabildiği için özellikle mobil platformlarda hız artışını da elde edebilmenizi sağlıyordu.

Google AdWords Kullanıcıları için Zorunlu mu?

Yeni gelen bu sistem AdWords kullanıcıları için zorunlu tutulacak. Google’ın AdWords kullanıcılarına tıklama ölçümü de sağladığı yeni sistemi kullanmaları için hazır olmaları şartı koşulmuştu. Aksi takdirde kullanıcılar ufak tefek kesintilerden etkilenebileceklerdi. Kullanıcılar ile ilgili bölüme gelerek ‘’İzleme’’ bölümünde yer alan hesap seviyesi ayarlarından paralel izleme seçeneklerine kolay bir şekilde göz atabilirsiniz.

Google AdWords kullanıcılarına yeni sisteme geçmeleri için ufak tefek uyarılar yapan Google, bu sisteme geçen kişilerin sayfalarında hız artışı olacağının garantisini de veriyor. AdWords sayfalarının güvenlik seviyelerini de artıran bu sistemin yakın bir dönem içerisinde tüm kullanıcılar tarafından benimseneceğine de kesin gözü ile bakılıyor. AdWords sistemini sürekli olarak geliştiren Google’ın önümüzdeki günlerde bu sistemi daha da geliştireceği söyleniyor.

 

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*