Google “Bert” Güncellemesi ve Doğal Dilin Önemi

SEO dünyasındaki herkes, Google’ın yeni arama algoritması güncellemesi olan “Bert”i konuşuyor. Bert güncellemesi doğal dilin önemini daha iyi bir şekilde kavramamızı da sağlamış gibi gözüküyor. Yeni güncellemede diğer güncellemelerin aksine büyük bir etki hissediliyor. Profesyoneller ise güncelleme ile birlikte bütün aramalarda, her 10 aramadan en az 1 tanesinin bu güncellemeden etkileneceğini söylüyorlar.

Google’ın RankBrain güncellemesinin ardından gelen en önemli güncellemeler arasında gösterilen Bert güncellemesi geçtiğimiz hafta aktif hale getirildi ve kısa zaman içerisinde bütün web sitelerinde ufak ufak etkilerini göstermeye başladı. Şimdilik İngilizce dile sahip olan siteler ve aramalar için geçerli olan yeni özellikler bütün diller için de yakın bir tarih içerisinde aktif hale getirilecek.

Bert Güncellemesi Hakkında Bilmeniz Gereken Önemli Detaylar

Bert güncellemesi için Google’ın nöral ve ağ tabanlı bir sistemi denilebilir. Bu sistem NLP (Doğal Dilin İşlenmesi) odaklı olarak çalışıyor. Doğal dil odaklı olarak çalışan yeni yapay zeka ile karşı karşıya olduğumuz da söylenebilir. Bu sistemin 1 yıl önce Google’ın blog sayfasında tanıtıldığı detayı da unutulmamalıdır. Google AI blog adresinde açık kaynak olarak detayları daha öncesinde paylaşmış durumdadır.

Bert Güncellemesi Nerelerde Kullanılacak?

Yeni güncellemenin en önemli özellikleri kullanılan dili daha iyi anlaması oluyor. Gündelik konuşma dilinizi düşünün ya da bir bilgisayarın herhangi bir dili aynı insanlar gibi kolaylıkla anlayabildiğini düşünün. İşte Bert güncellemesinin temelinde yatan en önemli detay bu oluyor. Google’ı farklı teknikler ile kandırmaya çalışmak ve içerik kısmında hileler yapmak Bert güncellemesi ile artık tarih olacak gibi gözüküyor.

Google artık yeni algoritma güncellemesiyle birlikte herhangi bir elementi (içerik ve kod) çok daha farklı bir şekilde kavrayarak arama sonuçlarında insanlara sunabilecek.

Google, RankBrain sistemi için SEO açısından uygulanabilecek herhangi bir teknik olmadığının altını çiziyor. Google’ın burada vurgulamaya çalıştığı asıl detay artık dili daha doğal bir şekilde kavrayabildiği oluyor. Kaliteli içerikler üretmeye devam etmeniz yeterli olacak. İçeriklerinizi Google için değil, tamamen hedef kitleniz için ürettiğiniz zaman daha başarılı sonuçlar elde edebileceksiniz. Kullanıcılar içeriklerinizden memnun kaldığı sürece Google’da sizi ödüllendirecektir.

Bert güncellemesi, kullanıcıların niyetlerinin daha iyi anlaşılabilmesini sağlayacak. Aramalarda daha başarılı sonuçlara ulaşılacak ve Bert ile birlikte internet sitenizin organik görünürlüğünde artış olacak.

Bert Güncellemesi Ne Zaman Aktif Edildi?

Yeni güncelleme 21 Ekim 2019 tarihinde aktif hale getirildi. İngilizce dilindeki site ve içerikleri etkileyen bu güncellemenin diğer diller ile ilgili olan kısmıyla ilişkin resmi bir açıklama yayınlanmadı. Fakat yakın bir zaman içerisinde bütün dillerin yeni güncellemeden etkileneceği net bir şekilde görülüyor.

Sinirsel Ağ Terimi Ne İfade Ediyor?

Sinirsel ağ terimi, belirli cümle kalıplarını veya kelime kalıplarını anlayabilme yeteneği olarak nitelendiriliyor. Ancak bahsedilen sinirsel ağ, bu özelliklerden daha da fazlasına sahip. Görsel içerikleri kategorize edebilmek, el yazısını diğer yazılardan ayrıştırmak, finansal pazarlardaki trendleri tahmin edebilme gibi yetenekler de sinirsel ağ olarak adlandırılıyor.

Doğal Dili İşlemek Ne İfade Ediyor?

Bert güncellemesi doğal dil ile ilgili bir güncellemedir. Bunun içine gündelik sohbet dilinizi de katabilirsiniz. Bert güncellemesi doğal dil tanımı (NLP) içeriyor. NLP bir bilgisayarın insan zihni gibi dili algılayabilmesini ifade ediyor. Google Bert ile birlikte eskiden de kullandığı bu sistemi daha da güçlü bir hale getirmiş durumda.

Bert Nasıl Çalışıyor?

Dillerin belirli gramer kalıpları bulunmaktadır. Bilgisayarlar da dilleri bu dil bilgisi kalıpları üzerinden incelemektedir. Ancak günümüzde cümle kalıbı her ne olursa olsun Bert güncellemesi ile birlikte herhangi bir cümlenin doğru şekilde kavranabilmesi de mümkün olacak. Tek bir kelimenin ne anlam ifade ettiği değil, o kelimenin önündeki veya arkasındaki diğer sözcüklerle birlikte ne anlam ifade ettiği de anlaşılabilecek.

Bert Güncellemesi Her Arama için Uygulanacak mı?

Bert, bütün aramalarda şu an etkili durumda değil. Bunun sebebi ise Google’da arama yapıldığı zaman her zaman uzun cümlelerle arama yapılmamasından kaynaklanmaktadır. Bazı zamanlar yalnızca tek bir kelimeyle arama yapılabilmektedir. Bu sebeple, Bert bütün aramaları etkilememektedir.

Featured Snippets Alanları Etkileniyor mu?

Featured Snippets alanları büyük bir yükseliş yaşıyor. SEO başarıları açısından önemli olan Featured Snippets Bert ile birlikte daha da anlaşılır bir hale geliyor. Google algoritmalarını anlayabilmesi açısından ve kullanıcıları memnun edebilme açısından Featured Snippets kutucukları artık daha da belirgin hale gelecek.

Bert ile RankBrain Arasındaki Farklar Neler?

Bert güncellemesiyle aslında bir tür yapay zeka aracından da bahsediliyor. RankBrain için de aynı şey söyleniyordu fakat aralarında belirli farklılıklar da mevcut. RankBrain, normal organik arama sıralaması algoritmasıyla paralel işleyen bir sisteme sahipti. Mevcut sorgulamalar üzerinden ilerleyen ve onunla ilgili olan sorgular üzerine odaklanan RankBrain, sorgulamayı performans açısından yeniden değerlendirerek kayıt altına alıyor.

Bert güncellemesi ise daha farklı bir sistem ile çalışıyor. Klasik algoritmalar genellikle internet sitenizde yer alan içeriklerinizi incelerler. Bu içeriklerin ne ile alakalı olduğu algılanmaya çalışılır. Bunu yaparken ise içerikler kelime-kelime yorumlanır. Bert ise bir kelimeyi kendisinden önce veya sonra gelen kelimeler ile kombinleyerek doğru şekilde yorumlayabiliyor. Bu iki güncelleme arasındaki en büyük fark ise bu oluyor.

 

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*