Etkileyici Kişiler ile İçerik Pazarlaması Yapmanın 4 Etkili Yolu

içerik ve sosyal medya

Günümüzde sinema dünyasının ve sahne dünyasının ünlüleri olduğu gibi aynı zamanda sosyal medya ünlüleri de bulunuyor. E-ticaret siteleriniz için içerik pazarlaması ve sosyal medya pazarlamasını bir arada götürmek istiyorsanız “etkili kişiler” üzerinden hareket etmeye başlayabilirsiniz. Teknoloji, moda, yaşam tarzı gibi alanlarda fazla sayıda aktif takipçiye sahip olan etkili kişiler sayesinde hedeflerinize daha kolay bir şekilde ulaşmaya başlayabilirsiniz.

  1. Hedeflerinizi Net Bir Şekilde Belirleyin

Etkili kişiler ile içerik pazarlamak istiyorsanız içeriklerinizin dağıtma programına uygun olmasını sağlamanız gerekiyor. İçeriklerinizin dönüşüm oranı yüksek olan alakalı kişiler ile olmalı ve bu etkili kişilerin kitlesi de sizin hedef kitlenize yönelik olmalı. Sosyal ağ üzerinde etkili bir imaj elde etmek istiyorsanız ilk olarak bu noktaya dikkat etmeniz gerekiyor.

içerik ve sosyal medya

Fakat sektör içerisinde etkili kişi olarak nitelendirilen kişilerin doğrudan sizin için etkili kişi olmasını da bekleyemezsiniz. Bu yüzden etkili kişiler ile çalışma yapmak istediğiniz zaman ortak bir strateji belirlemeniz ve hedeflerinizi belirtmeniz gerekebilir.

Etkili kişi olarak adlandırılan kişiler sizlere tek bir kişi üzerinden kitleleri özetleyen birer örnek gibi gözükebilirler. Etkilemek istediğiniz kişilerin bir listesini çıkartarak onları daha yakından tanımaya başlayabilirsiniz. Etkili kişinin sosyal yaşantısı ve çevresi gibi konulara dikkat ederek onun tarzına hitap edecek bir anlatım ile mesajınızı doğrudan vermelisiniz.

  1. Etkili Kişiler Belirlemek ve Organize Etmek

Etkili kişiler kurumsal müşterilerinizin yaptığı gibi tüm zamanlarını sizlere vermezler. Ancak sosyal medyanın varlığı işlerinizi biraz daha kolaylaştıracaktır. İçerik paylaştığınız zaman anlık olarak büyük bir kitle bunu göreceği için işiniz daha pratik bir hale gelecektir.

Etkili kişi olarak adlandırılan kişileri sadece Twitter’da sizi Retweet eden kişiler olarak da görmemeniz gerekiyor. Geçici bir süre ile tweet edilmek için ve birkaç dakikalığına Twitter’da trend topic olabilmek için asla bir yatırım yapmayın ve zaman ayırmayın.

retwit

Etkinliklerde yer alabilmek ve etkili kişilerin çevresinde sevilen bir marka haline gelmek bu noktada en önemli hedefleriniz arasında olmalı. Gerektiği zaman kurumsal blog sayfanıza bu etkili kişilerin konuk olmalarını ve markanızın birer yüzü olmasını da isteyebilmelisiniz.

Liste yaparak bu işi biraz daha kolay bir hale getirebilirsiniz. Etkili kişileri kategorilere ayırarak kendinize yatkın olanları ortaya çıkartabilirsiniz. Böylelikle daha isabetli bir şekilde içeriklerinizi pazarlamanız için gerekli olan zemini oluşturmuş olursunuz.

  1. Etkili Kişiler ile İletişim

Pazarlamanızı etkili kişiler üzerinden yapmak istiyorsanız onların birer hedef kitleniz olmadığını unutmayın. Etkili kişiler sizin satış yapacağınız kişiler değiller. Onlar yalnızca sosyal medya platformlarında sizin yerinize markanızı tanıtacak olan birer tanındık yüzdür. Bu sebeple bu kişilere e-posta üzerinden pazarlama yapar gibi e-postalar göndermeyin.

sosyal medya fenomenleri

Kendilerini etkinliklerde görmek istediğinizi uygun bir dil ile onlara anlatın. Sosyal ağ hesapları üzerinden onlar ile iletişime geçmeyi de deneyebilirsiniz. Üretilen içerikler ve uzmanlık alanlarına ise aşırı müdahale etmekten kaçının. Etkili kişiler ürettikleri içeriklere saygı duymayan markalar ile asla bir arada çalışmaktan keyif almazlar.

  1. Kişiye Özel İletişim

Gerçek hayatta olduğu gibi insanların huylarına göre iletişim yöntemleri geliştirin. Etkili kişilerin bazıları samimi bir dil ile konuşurken, bazıları ise daha resmi bir dil ile konuşabilir. Bir etkili kişiye WhatsApp üzerinden ulaşabilirken diğerine e-posta ile ulaşmanız gerekebilir. Kendi bildiğiniz yollar üzerinden iletişime geçmek yerine karşınızdaki kişinin davranışlarını takip ederek ona uygun adımlar atarak iletişim ağınızı kurmaya çalışın.

içerik gönderme

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.