Kategori Arşivleri: Blog

Sentilyon olarak değerli okurlarımız için kaleme aldığımız faydalı ve güncel içeriklere bu sayfadan ulaşabilirsiniz.

SEO için Log Analizi Nasıl Kullanılır?

Google tarafından teknik SEO en önemli metrikler arasında görülmektedir. Büyük ölçekli olan sitelerin Google tarafından daha iyi gezinebilmesi için bu detaya dikkat edilmesi gerekmektedir. Bunun için kullanılabilecek farklı yöntemler arasında ise en zorlayıcısı log analizleri oluyor. Log analizi temelde şu şekilde çalışıyor; bir bilgisayar ve sunucu olduğunu varsayalım. İkisi birbiriyle iletişim kuruyor. Sunucunun içerisinde ise […]

Mobil Öncelikli İndeksleme Nedir?

Google’ın yaptığı yeni güncellemelerden sonra mobil ve masaüstü arama sonuçları artık mobil sayfaları referans alarak oluşturuluyor. Bugüne kadar hem mobil hem de masaüstü arama sonuçları sadece masaüstü sayfaları üzerinden değerlendiriliyordu. Ancak bu güncelleme ile birlikte mobil öncelikli indekslenme de ortaya çıkmış oldu. Google’ın arama sonuçlarını iyileştirmek için yaptığı bütün güncellemelerdeki temel motivasyon “kullanıcıların aradığı içeriğe […]

Tarama Bütçesi (Crawl Budget) Nedir, Nasıl Optimize Edilir?

Crawl Budget (Tarama Bütçesi) Google botlarının mevcut bütün sayfalarınızın günlük olarak kaç tanesinin ziyaret edildiğini ifade eden bir terimdir. Genel olarak ortalama bir rakam vermesine rağmen dinamik bir yapıya sahiptir ve günden günde bazı faktörlerin de etkisiyle değişkenlikler gösterebilmektedir. Google Örümcekleri Nasıl Çalışıyor? Google örümcekleri, sitelere giriş yaptıkları zaman ilk iş olarak mevcut ise robots.txt […]

Sosyal Medya Yönetiminde En Sık Yapılan 5 Hata

Büyük-küçük tüm markalar günümüzde dijital platformlarda dolayısıyla sosyal medya platformlarında da yer almaya başlıyor. Facebook ve Instagram başta olmak üzere sosyal medyada yer alan bu işletmeler pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirirken bazı bilindik hatalar da yapabiliyorlar. Bu yazımızda işletmelerin sosyal medya hesaplarını yönetirken yaptıkları 5 hata üzerinde duracağız. Hedef Kitlenin Yanlış Belirlenmesi Sosyal medya üzerindeki dijital reklam […]

Organik Hit Nedir?

Organik hit kullanıcıların siteye kendi istekleri ya da doğal yollardan arama yaparak geldikleri zaman devreye giren ziyaretçi sayısıdır. Organik hit üzerinde yapılan çalışmalar çok fazla kullanıcı tarafından manipüle edilerek inorganik yollarla denenmesine rağmen hızlı yükselişleri çok kısa sürmüştü. Organik hit, siteye kişilerin kendi isteğiyle doğal yollar ile gelmesini ifade eder. Bu sebeple, ziyaretçi davranışlarını doğru […]