2019’un Dikkat Çeken Pazarlama Kanalları

2019’un Dikkat Çeken Pazarlama Kanalları

Tanıtımını yapacağınız ürün veya hizmetler için içerikler oluşturmanız, pazarlamacılar için işin en keyifli alanları arasında yer almaktadır. Ürün ve hizmeti değerlendirirsiniz ve onu hedef kitlenize en iyi şekilde nasıl tanıtabileceğinizi düşünürsünüz. Ancak pazarlamacılar için içeriği ve tasarımı belirlemek başlı başına yeterli değildir. İçeriğin kendisi kadar dağıtımını yaparken de dikkat edilmesi gereken önemli detaylar bulunmaktadır. 2019 yılının dikkat çeken pazarlama kanallarına göz atarak sizler de içeriklerinizi daha iyi şekilde dağıtabilmenin yollarını öğrenebilirsiniz.

  1. Podcast

Edison Research ve Triton Digital işbirliği ile yapılan içerik formatı araştırmalarına göre 12 yaş ve üstü insanlar geçtiğimiz yıla göre sesli içerikleri daha fazla dinliyorlar. Araştırmalar aynı zamanda kullanıcıların 1 haftalık süreç içerisinde 17 saati sevdikleri podcast’lere ve çevrimiçi radyolara ayırdıklarını da gözler önüne seriyor. Bu yıl ses içeriklerine duyulan ilginin artması ve sesli içeriklerin ivme kazanması ise pazarlamacıların bu platforma daha fazla kaymasına yol açıyor.

  1. E-Posta

Her yeni yıl e-posta pazarlamasının gücünü kaybettiğinden ve müşterilerin e-postalara ilgi göstermediğinden bahsedilmektedir. 2019 yılında da e-postalar için aynı cümleler kuruldu. Fakat yıllık kayıtlı e-posta kullanıcı sayısı ve kullanım oranları ise artmaya devam ediyor. Durum böyle olduğu için pazarlamacılar artık e-posta pazarlama çalışmalarına daha fazla ilgi gösteriyorlar.

E-bültenler sayesinde sevdiğiniz yayınları takip etmek, güncel haberleri öğrenmek ve takip ettiğiniz markaların kampanyalarını öğrenebilmek için hala en iyi yöntem e-posta oluyor. Pazarlama profesyonelleri 2019 yılında da e-posta pazarlamasından yararlandıklarını söylüyorlar.

  1. Sosyal Medya

İnsanların büyük bir çoğunluğunu eğlenmek, yeni ilişkiler ve bağlantılar kurabilmek ve kendi hayatlarından deneyimleri paylaşabilmek için sosyal medya kullanıyor. Fakat bu durum markalar tarafından unutuluyor ve sosyal medya markalar tarafından sadece reklam yayın merkezi olarak kullanılıyor. Bu durum kullanıcıların reklam bombardımanına tutulmasına sebep oluyor. Bu tür durumlarda kullanıcılar markalar ile olan etkileşimlerini hızlı bir şekilde sonlandırıyorlar.

Kullanıcı sayılarının sürekli artması ve sosyal medyanın sürekli daha canlı bir hale gelmesi bu mecranın en popüler mecralar arasında yer almasını sağlıyor. Ancak ne şekilde kullanılabileceği de önem taşıyor. Müşterileriniz ile sosyal medya kanalları üzerinden iletişim kuracağınız zaman mümkün olduğu kadar doğal gözükmelisiniz. Müşterilerinize sadece reklam paylaşmak yerine onlarla iletişim halinde olabileceğiniz stratejiler geliştirin. Kullanıcıların hayatlarına enerji katabilecek içerikler sunduğunuz zaman reklamlarınızın da daha fazla ilgi göreceğine emin olun.

  1. SEO

Hedef kitlenizin dikkatini çekmek istiyorsanız, en temel kanallar arasında arama motorları da yer almaktadır. Arama motorlarında yükselebilmek ve kullanıcılara görünür hale gelebilmek için profesyonel SEO çalışmalarının yapılması gerekmektedir. Doğru ve güncel teknikler uygulanarak yapılan SEO çalışmaları sayesinde ürün ve hizmetlerinizi arama motoru vasıtasıyla daha geniş kitlelere yayabilirsiniz.

 

Yorum Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*