İçerik Pazarlama Yöntemleri ile Satışları Artırmanın Yolları

içerik ve veri analizi

trackmaven b2c b2b testi

Track Maven tarafından yapılan son araştırmalara göre B2B ve B2C içerik pazarlaması stratejileri ile yayınlanan içeriklerin sayısında geçtiğimiz yıl %40 oranında büyük bir artış yaşandı.

Fakat araştırmaların detaylı sonuçlarına bakıldığı zaman içerik artışlarının müşterilerin dikkatini çekmediğini ve yeterli etkileşimi sağlayamadığını görüyoruz.

İçerik sayılarının artması ancak dönüşümün sürekli olarak azalmasının ilk sebebi ise son 3 yıllık süre içerisinde satış ve pazarlama tekniklerinin müşterilerin yolculuklarına odaklanmış olması oluyor. Kullanıcı deneyimleri ile müşteri deneyimlerini müşteri yolculuğu ile birleştirdiğiniz zaman ise bu durumun tersi ortaya çıkabiliyor.

Mobil ve masaüstü sistemlere sahip farklı müşteriler olduğu için farklı platformlara yönelik alakalı içerikler ürettiğiniz zaman içeriklerinizi müşterilerinize yönelik daha iyi pazarlamış olursunuz. Özellikle mobil cihazların yükseldiği günümüzde CRM’i sosyal medya, beacon ve bulut bilişim üzerinden yaparsanız müşterilerinizin davranışlarını daha iyi izleyebilir ve analizlerini yapabilirsiniz.

Leonardo DiCaprio’nun Oscar Alacağı Nasıl Önceden Tahmin Edildi?

Bu başlığımızı gördüğünüz zaman ilk olarak konu ile alakasız olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak içerik pazarlamanın nasıl yapılacağı ile ilgili büyük bir ipucu sizleri bu konuda bekliyor. Cognizant adlı bir firmanın ünlü oyuncunun Oscar alacağını önceden tahmin ettiğini söylemesi ve bu tahmin için büyük verileri kullandığını söylemesi ortalığı bir anda karıştırdı.

leonardo dicaprio oscar alması

IMDB ve Rotten Tomatoes gibi sitelerden verileri çeken ünlü şirket seyircilerin duygu analizlerini yaparak onların ne yönde kararlar vereceğini tespit ettiğini söyledi. Aynı firma DiCaprio’nun başrollerde yer aldığı Revenant adlı filmin Oscar alacağını da söylemişti.

Hollywood filmleri üzerinde araştırma yaşan Cognizant bu açıdan ele alındığı zaman soruyu doğru bilmiş gibi gözüküyor. İşte müşteri analizi ve içerik pazarlamasının önemi bu örnekte karşınıza yalın bir şekilde çıkıyor.

İçerikler ve Veriler ile Nasıl Analiz Yapılır?

Büyük veriler elinizde ise bu tür verileri doğru şekilde okuyarak Oscar ödüllerini kimin kazanacağını bile tahmin edebileceğiniz öğrenmiş oldunuz. Cognizant ve Clarabridge bu iş için 150 farklı değişkeni birden göz önünde bulundurduğunu söylüyor. Film türü, gişe hasılatları, incelemeler ve filmi izleyenlerin yaş grupları gibi ufak tefek faktörler firmaların yararlandığı veriler arasında yer aldı.

içerik ve veri analizi

Özel bir algoritma kullanarak içerikleri doğru okuyan firma neticede DiCaprio ve filminin Oscar kazanma olasılıklarını ortaya çıkarttılar. Sizler de profesyonel şekilde elinizdeki verileri en ince ayrıntısına kadar masaya yatırırsanız içeriklerinizin geleceği ile ilgili ufak tüyolar elde edebilirsiniz.

İçerik Pazarlama Optimizesi Nasıl Yapılır?

Yazımızın buraya kadar olan kısmında sizlere ufak örnekler ile durumu açıklamaya çalıştık. Müşteri memnuniyeti, duygu analizleri ve davranışları ile ilgili ufak ipuçlarını öğrenmiş oldunuz. Ancak burada en önemli nokta içeriklerin doğru şekilde optimize edilmesidir.

İçerik optimizesi yapılırken her zaman müşterilerinizin zihnine göre hareket etmeniz gerekiyor. Müşterilerinizi yolculuğa çıkarttığınız zaman 1,2 ve 3 diye ilerlemek yerine bazen 2. adım ile başlatarak onları 5. adıma doğrudan geçirmeniz gerekebiliyor.

içerik pazarlama optimizasyonu

E-ticaret sektörü ile uğraşan kişilerin akıllarında “E-ticaret sitesinde elma isteyen bir müşterime çizgi romanı nasıl indirteyim?” gibi bir soru oluşmuş olabilir. İki ayrı kutupta yer alan noktayı birbirine doğru şekilde bağlarsanız neden olmasın? Süper marketlerde Star Wars filminin karakterlerinin üzerinde yer aldığı fileler ve daha pek çok örnek size bu konuda mükemmel bir yol gösterici olabilir.

İçerik Dönüşüm Oranlarını Nasıl Artıracağız?

Bilinçli olan müşteri profillerini dikkatli şekilde inceleyerek bu işe başlayabilirsiniz. Müşterilerinizin hedeflerine ve isteklerine göre davranışlar sergilerseniz verdiğiniz mesajlar daha net bir şekilde algılanabilir. Böylelikle müşterinizin sizin ürününüzü satın alması daha kolay bir hale gelebilir. Bu durum ise size içeriklerinizin dönüşümünün artması imkanını sağlar.

içerik geri dönüşüm oranı

Satın alım senaryolarına yönelik içerikler üretmek işinize yarayabilir. Yatırım getirisi yüksek olan içerikleri farklı senaryolar ile müşterilerinize pazarlayın. İnternet dışında basın ve televizyon gibi farklı mecraları da içerik dönüşümü için kullanmayı deneyebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.