Google Reklamlarında Arama Terimleri ve Negatif Kelime Analizi

google reklam arama terimleri ve negatif anahtar kelime analizi

google reklam arama terimleri ve negatif anahtar kelime analizi

Google reklamlarında bulunan arama terimleri raporu reklamlarınıza tıklayan ve görüntüleyen kullanıcıların reklamları görmeden ve tıklamadan once hangi arama terimlerini kullanarak size ulaştığını gösterir. Arama terimleri raporu aracından yararlandığınız zaman düşük performanslı olan kelimeleri negative anahtar kelime olarak belirleyebilirsiniz. Bu sayede reklam performansınızı artırabilir ve bütçenizi de daha verimli olarak kullanabilirsiniz.

Negatif olarak belirlenmiş anahtar kelimeleriniz, standart olarak belirlenen anahtar kelimeler ile eşleşmez. Böylelikle oluşturduğunuz kelimeler arama sonuçlarında reklamlarınızın görüntülenmesini engeller. Anahtar kelimeniz ve içeriğiniz ile alakasız yerlerden gelen kullanıcıları tespit ettikten sonra bir daha gelmemeleri için negatif anahtar kelimeleri kullanabilirsiniz.

Reklamlarınız gözükmesini istediğiniz anahtar kelimelerinizi belirlediyseniz bu kelimelerde reklamlarınızın gözükmesini sağlayabilirsiniz. Ancak Google AdWords’te anahtar kelimelerinizi pozitif veya negative olarak ayıramazsınız.

Negatif Anahtar Kelimelerin Avantajı Nedir?

Negatif anahtar kelimeler belirli bir kitleye reklam yayınlayabilmenizi sağlar. İlgisiz arama tıklamalarından uzak durduğunuz zaman maliyetinizi optimum seviyelere çekebilirsiniz. Reklam ağı aramalarında tercih edilen negatif kelimeler aynı zamanda ‘’Görüntülü’ reklamlarda da kullanılır.

Negatif kelimelerinizi analiz ettikten sonra arama ağı reklamlarında ve görsel reklamlarınızda eş zamanlı olarak aynı negatif anahtar kelimeleri belirlemeye başlayabilirsiniz. Standart anahtar kelimelerinizi belirlediğiniz zaman mutlaka negatif anahtar kelimelerinizi de belirlemelisiniz. Yanlış belirlediğiniz negatif anahtar kelimelerin size zarar verebileceğini de unutmamalısınız.

Reklam kampanyalarınızı düzenleyeceğiniz zaman anahtar kelimelerinizi belirlerken aynı zamanda negatif anahtar kelimelerinizi de belirlemelisiniz Bu çalışmaları doğru şekilde gerçekleştirdikten sonra hedef kitlenize daha doğru şekilde reklam yayınlamaya başlayabilirsiniz.

Anahtar kelime belirlemek istediğiniz zaman ücretli veya ücretsiz araçlardan yararlanabilirsiniz. Anahtar kelime planlayıcı araçlarını kullanarak daha fazla anahtar kelime çeşitliliğine sahip olabilirsiniz. Negatif anahtar kelimelerinizi de aynı araçlar ile tespit edebilirsiniz. Reklam kampanyalarınızı oluşturacağınız zaman farklı bilgilere anahtar kelime planlayıcılar ile ulaşabilirsiniz. Reklam planlarınızı yaparken profesyonel destek almayı da deneyebilirsiniz. Profesyonel destek aldığınız zaman bütçenizi daha verimli şekilde kullanabilir, ürün ve hizmetlerinizi daha geniş kitlelere tanıtmaya sizler de başlayabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.