Click to WhatsApp İleti Düğmeleri Şimdi Facebook Reklamlarında Kullanıma Sunuluyor

Click to WhatsApp İleti Düğmeleri Şimdi Facebook Reklamlarında Kullanıma Sunuluyor

Click to WhatsApp İleti Düğmeleri Şimdi Facebook Reklamlarında Kullanıma Sunuluyor

WhatsApp, bugüne kadar kendi uygulamalarına reklam yerleştirme planının olmadığını söylüyordu, ancak WhatsApp’a sahip olan Facebook, yaklaşık 1 milyar günlük kullanıcıya sahip olan popüler mesajlaşma hizmetinden para kazanmanın diğer yollarını bulmaktan vazgeçmedi.

Bugün Facebook, ticari işletmelerin iki platform arasında bir bağlantı oluşturmalarına izin verecek yeni bir reklam birimi başlatıyor. Artık reklamverenler, WhatsApp üzerinden arama veya mesaj gönderebilmeleri için reklamlarına bir düğme ekleyebiliyor. Facebook’ta bir reklamveren iseniz, WhatsApp platformu ile birlikte şimdi karşılaşılacak daha büyük bir kitleye sahipsiniz.

Facebook’dan Click to WhatsApp Açıklaması

Facebook’un Ürün Pazarlama Müdürü Pancham Gajjar, “Pek çok kişi zaten küçük işletmelerle iletişim kurmak için WhatsApp’ı kullanıyor ve bu da iletişimde kalmanın hızlı ve kullanışlı bir yolu” dedi. “Facebook reklamlarına WhatsApp’a tıkla düğmesi ekleyerek, işletmeler artık insanların ürünlerini tanımalarını, randevu ayarlamalarını veya hizmetlerini kullanmalarını daha da kolaylaştırabilir” diye ekledi.

Facebook, uygulamanın Kuzey ve Güney Amerika, Afrika, Avustralya ve Asya’dan başlamak üzere bunu aşamalı olarak yaymakta olduğunu doğruladı. Avrupa şimdilik listede yok, anladığımız kadarıyla, plan Avrupa’ya daha sonraki bir tarihte tanıtılacak, ancak Facebook ilk önce özelliğin WhatsApp ve Facebook’ın birlikte nasıl çalışacağını ve başka yerlerde nasıl kullanılacağını gözlemeye devam edecek.

WhatsApp Mesaj Gönder Düğmesi Nasıl Kullanılacak?

Yeni özelliğin çalışması için WhatsApp numarası olan işletmeler, Facebook reklamlarına WhatsApp logolu ‘mesaj gönder’ düğmeleri ekleyebilir ve bu reklamlar yalnızca akıllı telefonlarında WhatsApp kurulu olan kullanıcılara gönderilir. İnsanlar konuşmaları başlatmak için işletmelerin WhatsApp numaralarını kişilerine eklemelidirler. Bunu bir kez yaptıklarında mesajlaşma uygulaması ilgiyi gösteren varsayılan bir mesajla açılır ve gönderilmeden önce kullanıcılar tarafından düzenlenebilir.

Bu özellik, geçen yılın Kasım ayında Facebook’un reklamlarında tanıtılan Click to Messenger düğmesine çok benziyor. Messenger’ın tıkladığı reklamlar bu yıl Mayıs ayında Instagram’da yayınlandı. Görünüşe göre Facebook, WhatsApp için benzer bir stratejiyi takip ediyor, başta Facebook’taki tıklama ve WhatsApp reklamları olmak üzere, muhtemelen WhatsApp’ın kendisinde yer alan reklamlar çıkıyor.

Şimdilik, Facebook’un normal tüketici hizmetlerine WhatsApp düğmesi entegrasyonunu ekleme gibi bir planları yok, fakat bağlantıları (örneğin, kullanıcıların bir iletişim adresi sunmak isteyebileceği sayfalarda veya Marketplace’de satılan veya iş listelerinde bile) öğelerin yanına koyma potansiyelini görebilirsiniz. Bir Facebook sözcüsü, “Son zamanlarda, bir Facebook Sayfası için kişilerin WhatsApp’taki varlığından kendisine yönelmesini sağlayacak farklı yolları test etmeye başladık, ancak şu anda paylaşmak için daha fazla ayrıntı yok” dedi.

Sosyal medya devi, 2014’te 19 milyar dolara satın alarak mesajlaşma şirketine sahip iki servisi birbirine daha yakın tutmaya çalışıyor gibi görünüyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.